تعيين الأميركية شيري ريتسيما اندرسون منسقة للأمم المتحدة في الأردن

الرابط المختصر

الأمين العام يعيّن شيري ريتسيما- أندرسون من الولايات المتحدة الأمريكية منسقةً مقيمةً للأمم المتحدة في الأردن

عيّن الأمين العام للأمم المتحدة أنطونيو غوتيريش السيدة شيري ريتسيما- أندرسون من الولايات المتحدة الأمريكية منسقةً مقيمةً للأمم المتحدة في الأردن، بموافقة الحكومة المضيفة. وقد تولت مهامها في 22 من كانون الثاني (يناير).

تتمتع السيدة ريتسيما-أندرسون بخبرة تزيد عن 20 عامًا في العلاقات الدولية والشؤون الإنسانية والحماية الاجتماعية والسياسة العامة ، بما في ذلك 10 سنوات من العمل في الشرق الأوسط وحوله.. كما لديها خبرة شاملة في التنسيق متعدد الأطراف، والتفكير المنظومي، والعلاقات المشتركة بين الوكالات، والتحليل الاستراتيجي.

قبل تعيينها كمنسقةً مقيمةً للأمم المتحدة، شغلت العديد من المناصب العليا في مكتب الأمم المتحدة لتنسيق الشؤون الإنسانية، حيث شغلت مؤخرًا منصب رئيسة المكتب في العراق وشغلت قبل ذلك منصب نائبة رئيس المكتب في الأراضي الفلسطينية المحتلة وجنوب السودان وإندونيسيا. وعملت أيضًا في قسم العمليات والمناصرة في نيويورك، كمستشارة رئيسية لمكتب تنسيق الشؤون الإنسانية بشأن أزمة الإيبولا في جمهورية الكونغو الديمقراطية. 

قبل ذلك، عملت مع اليونيسف والأونروا والعديد من المنظمات غير الحكومية الدولية في قطاع غزة وإندونيسيا وتشاد وكينيا وسيراليون، حيث عملت على تعزيز الحماية والمساعدة في حالات الطوارئ والتعافي للأطفال واللاجئين وغيرهم من المتضررين من الكوارث الطبيعية وحالات الطوارئ المعقدة..

بدأت شيري ريتسيما-أندرسون حياتها المهنية في العمل في مجال الحماية الاجتماعية. وكجزء من فريق العمل في مكتب عمدة مدينة نيويورك وحكومات ولاية فلوريدا، كانت مسؤولة عن النهوض بالسياسة الاجتماعية والبرامج في مجالات التخفيف من حدة الفقر، وخدمات الأطفال والأسر، والتشرد. عملت أيضًا مع منظمات المجتمع المدني الشعبية التي تركز على المناطق الحضرية في الولايات المتحدة وبيرو.

وهي حاصلة على درجة الماجستير في السياسة العامة والحضرية من جامعة  نيوسكول "المدرسة الجديدة" ميلانو للسياسة والإدارة والبيئة في نيويورك.

 

Secretary-General appoints Ms. Sheri Ritsema-Anderson of the United States of America as the United Nations Resident Coordinator in Jordan.   

United Nations Secretary-General Antonio Guterres appointed Sheri Ritsema-Anderson of the United States of America as the United Nations Resident Coordinator in Jordan, with the host Government’s approval. She took up her post on 22 January.

Ms. Ritsema-Anderson brings more than 20 years of experience in international relations, humanitarian affairs, social protection, and public policy, including 10 years working in and on the Middle East. She has cross-cutting expertise in multi-lateral coordination, systems thinking, interagency relations, and strategic analysis.

Prior to her appointment as United Nations Resident Coordinator, she held various senior positions with the UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA). She served most recently as Head of Office in Iraq and previously as Deputy Head of Office in the occupied Palestinian Territory, South Sudan and Indonesia. She also served in the Operations and Advocacy Division in New York, as OCHA’s principal advisor on the Ebola crisis in the Democratic Republic of Congo. Before that, she worked with UNICEF, UNRWA and various international non-governmental organizations in the Gaza Strip, Indonesia, Chad, Kenya and Sierra Leone, advancing protection and emergency and recovery assistance for children, refugees and others affected by natural disasters and complex emergencies.

Sheri Ritsema-Anderson began her career working in social protection. As part of the New York City Mayor’s Office and the State of Florida governments, she was responsible for advancing social policy and programming in the areas of poverty alleviation, children and family services, and homelessness. She also worked with urban-focused, grassroots civil society organizations in the United States and Peru.

She holds a Master's degree in Public and Urban Policy from The New School Milano School of Policy, Management and Environment in New York.

أضف تعليقك